|
Basis
|
Vervolgcursussen |
Practitioner |
|
basiscursus |
leren kennen |
beter ontwikkelen |
succes behalen |
certificaat |
Onderwerpen: |
|
|
|
|
|
Wat is NLP? |
|
|
|
|
|
Definitie van NLP |
|
|
|
|
|
De geschiedenis van NLP |
|
|
|
|
|
Sleutels voor een haalbare toekomst |
|
|
|
|
|
Doelen stellen voorwaarden |
|
|
|
|
|
SMART |
|
|
|
|
|
Waarden versus doelen |
|
|
|
|
|
Ecologie |
|
|
|
|
|
De functies van het onbewuste
|
|
|
|
|
|
Rapport maken |
|
|
|
|
|
Pacing and Leading |
|
|
|
|
|
Tonaliteit |
|
|
|
|
|
4 Basis vooronderstellingen |
|
|
|
|
|
Vooronderstellingen van NLP |
|
|
|
|
|
4-staps leerproces
|
|
|
|
|
|
Vijf grondbeginselen voor succes |
|
|
|
|
|
Pers. Ontw. niveaus: van succes
naar excelleren |
|
|
|
|
|
Sandwich feedback model |
|
|
|
|
|
Waarden |
|
|
|
|
|
Zintuiglijke scherpzinnigheid |
|
|
|
|
|
Zintuiglijk waarneembaar of
Interpretatie? |
|
|
|
|
|
Observeren van kleine veranderingen |
|
|
|
|
|
Kalibreren |
|
|
|
|
|
Rapport, spiegelen
en afstemmen
|
|
|
|
|
|
Betekenis van je communicatie,
verbaal, tonaliteit, fysiologie |
|
|
|
|
|
Representatiesystemen, test,
voorkeursystemen |
|
|
|
|
|
Predicaten (V/A/K in predicaatzinnen)
|
|
|
|
|
|
NLP communicatie model |
|
|
|
|
|
Herkaderen context herkaderen,
betekenis herkaderen) |
|
|
|
|
|
Aan de kant van de Oorzaak staan |
|
|
|
|
|
Oogpatronen |
|
|
|
|
|
Primair Representatiesysteem,
Leadsysteem, Synesthesie |
|
|
|
|
|
Submodaliteiten |
|
|
|
|
|
Swish patronen, katapult |
|
|
|
|
|
Veranderen van overtuigingen
|
|
|
|
|
|
Overlap |
|
|
|
|
|
Taal vooronderstellingen |
|
|
|
|
|
Korzybski en Chomsky |
|
|
|
|
|
Miltonmodel |
|
|
|
|
|
Metamodel |
|
|
|
|
|
Positief taal gebruik |
|
|
|
|
|
Hiërarchie van ideeën.
Up , down en lateraal chunken |
|
|
|
|
|
Ankeren |
|
|
|
|
|
Gestapeld anker |
|
|
|
|
|
Collapse anker, chaining ankers
|
|
|
|
|
|
(Neuro) Logische niveaus als
oefening in stappen |
|
|
|
|
|
Strategieën, opvragen (leer,
motivatie, koop) |
|
|
|
|
|
Vragen om een strategie te verkrijgen |
|
|
|
|
|
TOTE |
|
|
|
|
|
Voorwaarden voor goed ontwikkelde
strategieën |
|
|
|
|
|
Leerstrategieën |
|
|
|
|
|
Motivatiestrategieën |
|
|
|
|
|
Doodlopend straatje herkaderen
3 typen |
|
|
|
|
|
Drie waarnemingsposities |
|
|
|
|
|
Zes-staps reframing |
|
|
|
|
|
Visual squash, werken met delen |
|
|
|
|
|
Werken met de tijdlijn (opsporen
van je tijd lijn) |
|
|
|
|
|
In time, through time |
|
|
|
|
|
Verwerken van negatieve emoties
met behulp van de tijdlijn, |
|
|
|
|
|
Opsporen van Significante Emotionele
gebeurtenis in de tijdlijn |
|
|
|
|
|
Familieopstellingen |
|
|
|
|
|
Ho'o Pono Pono
|
|
|
|
|
|
Oplossingsgericht werken |
|
|
|
|
|
The Work van Byron Katie |
|
|
|
|
|
Geweldloze communicatie |
|
|
|
|
|